Toimiva IT-tuki tekee pilviratkaisustasi täydellisen

Julkaisija:

Mitkä asiat tekevät IT-kumppanista hyödyllisen? Miksi sinun organisaatiosi tarvitsisi IT-kumppania? Miksi IT-kumppanilla on merkitystä… vai onko sillä?

Lasse Miettinen, toimitusjohtaja

Yksi IT-kumppanuuden ytimessä oleva tarve on toimivan arjen varmistaminen: tietokoneet ja ohjelmistot toimivat ja ovat ajan tasalla, netti toimii ja työntekijöillä on mahdollisuus tehdä työnsä esimerkiksi kotoa tai mökiltä käsin, tietoturvallisesti totta kai. Jos (ja kun) arjessa tulee kuitenkin haasteita, hyvän IT-kumppanin tuki on valmiina auttamaan.

Luottamusbisnestä

Jotta yhteistyö IT-palveluntarjoajan kanssa voi olla toimivaa, sinun täytyy pystyä luottamaan siihen, että kumppani tekee sen mitä lupaa. Tämän lisäksi palvelun tulee olla asiantuntevaa ja juuri sinun tarpeisiisi sopivaa.

Jos et pysty luottamaan esimerkiksi siihen, että kumppanisi Service Desk saa ratkaistua eteen tulevia ongelmia, miksi luottaisit palveluidesi kehittämisen heidän vastuulleen? Tämä on ongelma, sillä parhaimmillaan aito IT-kumppanuus synnyttää runsaasti mitattavissa olevia hyötyjä esimerkiksi kustannussäästöjen muodossa.

Kehittävää kumppanuutta

Olemme valinneet Microsoftin kulkemaan kanssamme meidän omalla kehityksen polullamme. Microsoft tarjoaa meidän mielestämme parhaat tarjolla olevat palvelut modernin työn mahdollistamiseen, digitalisaatioon ja liiketoiminnan kehittämiseen. Nämä palvelut, kuten Microsoft 365, pohjautuvat täysin pilviteknologiaan, jolloin palveluita voidaan skaalata tarpeen mukaan ylös tai alas. Pilviteknologioiden omaksuminen tuo usein myös jo äsken mainittuja kustannusäästöjä, kun organisaatiot pääsevät irti esimerkiksi vanhoista korkean kustannustason palvelinratkaisuista.

Pilveen siirtyminen luo lukemattomia eri mahdollisuuksia palveluiden ja toiminnan kehittämiselle. Aiemmin mahdoton etätyö onkin nyt mahdollista, infraan käytetyt resurssit ovatkin käytössä esimerkiksi uusien palveluiden kehittämiselle ja kumppanin konsealissa olleen sähköpostipalvelimen päivitys ei maksakaan enää tuhansia euroja (ja vie useita viikkoja).

Toimivan tuen merkitys korostuu pilvimaailmassa

Pilven tuomat mahdollisuudet luovat myös painetta toimivalle tuelle. Jos työntekijä aiemmin pystyi kutsumaan oman organisaationsa IT-henkilön viereensä neuvomaan, kun koneeseen tuli joku häiriö, tuo IT-henkilö tuskin ajaa hänen kotiinsa silloin, kun kaikki työskentelevät etänä. Tällöin työntekijän pitää pystyä soittamaan oman IT-kumppaninsa tukipalveluihin ja luottaa siihen, että tuki pystyy häntä hänen ongelmassaan auttamaan.

Olemme Microsoftin Gold-tason kumppani. Tämän tason saavuttaaksemme meidän on täytynyt todistaa Microsoftille, että meidän asiantuntijamme ovat useita laatusertifikaatteja suorittaneita ammattilaisia. Tuo rautainen ammattitaito yhdistettynä paljon kehuja saaneeseen asiakaspalvelualttiuteen saa meidät luottamaan siihen, että Tahdon Service Desk on aivan Suomen huipputasoa.

Me uskomme, että asiakaspalvelun onnistumisen edellytyksenä on ymmärrys asiakkaasta ja hänen tarpeistaan. Tunnemme PK-yritysten ja järjestökentän toimintatavat ja ympäristöt ja pystymme näin antamaan aina parhaiten juuri asiakkaan tilanteeseen sopivaa apua. Service Deskin asiantuntijamme auttavat asiakkaitamme selkokielisesti, ilman turhaa IT-jargonia. Osaamme asettaa itsemme asiakkaamme asemaan, jolloin edes sen “oletko katsonut, että virtajohto on seinässä” -kommentin kuuleminen ei tarvitse nolottaa.

Miten arvioida IT-palvelukumppanin ammattitaito ja palvelun laatu?

Monilla organisaatiolla on tuntihintaan perustuva sopimus IT-tuesta ja kehittämisestä. Tällöin toimittajia arvioitaessa yleensä päättäjät katsovat tuntihintaa ja saattavat tehdä toimittajan valinnan hinnan perusteella. Mutta miten arvioit osaamisen?

Toinen toimittaja saattaa tehdä saman työn puolessa tunnissa ja toisen toimittajan työntekijällä saattaa mennä samaan työhön 4 tuntia. Siinä ei 10€ edullisempi tuntihinta enää ole halvempi. Tämä ilmiö näkyy monesti laiteasennuksissa ja niihin liittyvissä töissä. Nykyisillä pilviteknologiolla tietokoneen asennukset voidaan automatisoida ja siihen liittyvät työmäärä putoaa merkittävästi.

Kokonaisulkoistus kiinteällä hinnalla laittaa toimittajan tekemään työt mahdollisimman tehokkaasti eikä tuntihinnoittelusopimuksesta tule laskutusautomaattia.

Tahdolla hoidettiin vuonna 2019 yli 6000 työpyyntöä joista lähes puolet ratkaistiin alle 15 minuutissa. Jos mukaan otetaan vielä alle puolessa tunnissa hoidetut työpyynnöt, niin luku on 70%. Aika ketterää ja tehokasta.

Paras IT-tuki toimii ihmiseltä ihmiselle, etenkin pilvessä.

Kiinnostaako kumppanuus?

Jos haluat kuulla lisää siitä, miten me voimme auttaa sinun organisaatiotasi, jätä meille yhteydenottopyyntö tai soita meille. Teemme mielellämme kartoituksen organisaatiosi nykytilaan ja annamme sen pohjalta etenemisehdotuksen.