Pitääkö IT-kumppanin olla paikallinen?

Julkaisija:

“Ei tuo meidän IT toimi optimaalisesti, mutta ei me sille voida mitään, koska paikkakunnalla ei ole muita palveluntarjoajia.”

Onko asia oikeasti näin mustavalkoista, vai pystyisitkö nykyajan moderneita ratkaisuita hyväksikäyttäen valitsemaan IT-kumppanin esimerkiksi toiselta puolelta Suomea?

 

Sami Rantalainen, Asiakkuusjohtaja

Miksi yrityksesi IT-asioita pitäisi hoitaa sen naapurin Jaskan firma vain, koska se sattuu olemaan ainoa palveluntuottaja esimerkiksi sadan kilometrin säteellä? Vielä kymmenen vuotta sitten moni asia tuki paikallisen kumppanin valintaa; palaverit oli helppo järjestää lähikonttorilla, lähituki saapui toimistolle lyhyellä varoitusajalla ja asiakaspalvelu ja palvelimien ylläpito oli paikallista. Kaikki oli helppoa, yksinkertaista ja sujuvaa eikä parempaa voisi ollakaan… Vai voisiko?

Moderni IT-kumppani on kaikkialla

Kun puhutaan moderneista IT-palveluista, puhutaan usein pilvestä. Pilvipohjaiset palvelut mahdollistavat rajattoman ja paikkaan sitoutumattoman palvelutuotannon jota voidaan skaalata asiakkaan tarpeen mukaan. Ei ole siis väliä, onko varkautelaisen tai tuusulalaisen yrityksen IT-palvelukumppani fyysisesti Kuopiossa, Helsingissä tai vaikkapa Rovaniemellä. Välimatkalla ei ole väliä, kun palvelimet pyörii pilvessä, asiakaspalvelun saa kiinni puhelimella ja sähköpostilla ja palaverit voidaan järjestää esimerkiksi Teamsilla. Miinuspuolena todettakoon se, että palaveripullat joutuu jokainen hommaamaan itse.

Entäs se lähituki?

Lähituella tarkoitetaan käytännössä asiakkaan tiloissa tapahtuvia laitteiden asennus- ja huoltotöitä. Lähituki voi auttaa tilanteissa, jossa käyttäjällä on ongelmia esimerkiksi tietokoneen tai verkkoyhteyksien kanssa. Perinteisesti lähituen Pasi saapuu toimistolle työkalujen kanssa ja kyselee, missä savuttaa.

Tutkimme omaa dataamme ja huomasimme, että kaikista asiakkailta tulleista tukipyynnöistämme pystyttiin hoitamaan etänä 97%.

Ainoastaan kolme prosenttia työpyynnöistä on vaatinut sitä, että asiantuntijamme on käynyt fyysisesti asiakkaan tiloissa taklaamassa ongelman.

Tukea ympäri Suomen

Tahto on toiminut SOS-Lapsikylän IT-kumppanina vuodesta 2018 asti. Tahto huolehtii SOS:n IT-infrastruktuurista kokonaisuudessaan sekä hoitaa kaikki IT-tukeen liittyvät tehtävät. SOS-Lapsikylällä on toimipisteitä ympäri Suomea, mutta mm. pilvihallittavien verkkojen ja tulostusratkaisuiden avulla Tahto pystyy hoitamaan lähes kaikki eteen tulevat IT-haasteet etäyhteyksien kautta.

Modernit ratkaisut antavat valinnanvapauden

Pilvihallittavat palvelut ja verkot ja etäyhteydet yhdistettynä asiantuntijoiden rautaiseen ammattitaitoon takaavat sen, että organisaatioiden ei tarvitse tuntea olevansa panttivankitilanteessa. Jokaisella on vapaus valita sopiva IT-kumppani, jonka palvelutarjooma, asiantuntijuus ja helposti lähestyttävyys kolahtaa juuri hänelle itselleen. Uskomme, että löydät meistä kumppanin, jonka kanssa on helppo menestyä, oli organisaatiosi sitten Joensuussa, Vaasassa, Helsingissä tai Utsjoella.

Voit lukea lisää tuottamistamme IT-tukipalveluista täältä.

Keskustelen mielelläni tästä (ja muistakin aiheista) lisää juuri sinun kanssasi! Voit olla minuun yhteydessä puhelimitse tai sähköpostilla niin jutellaan tai varataan jokin parempi hetki keskustelulle. Voit myös jättää halutessasi minulle viestin käyttäen alla olevaa lomaketta.