Rakentamassa kokonaisuutta, joka vastaa asiakkaan IT-tarpeisiin

Case: Allergia-, Iho- ja Astmaliitto

Hyödyt:

- IT-kustannukset avoimeksi ja helpommin ennustettavaksi
- Työntekijöiden arjen sujuvoittaminen asiantuntevan ja matalan kynnyksen IT-tuen avulla
- Tarkoituksenmukaiset ja oikein mitoitetut laitteet
- Tiedostojen, viestinnän ja käyttäjien tietoturva kuntoon

  • Toimiala: : Järjestö
  • Henkilöstömäärä: : 20 - 49
  • Perustettu: : 1979

Case: Allergia-, Iho- ja Astmaliitto

Allergia-, Iho- ja Astmaliitto löysi vastauksen tämän päivän pilvitarpeeseen

"Oli meillä onneakin matkassa!" Allergia-, Iho- ja Astmaliiton toiminnanjohtaja Paula Hellemaa huoahtaa, kun muistelee liiton ja Tahdon yhteistyön ensimmäisiä yhteisiä askeleita.

Liitolla oli kesällä 2021 meneillään yhtäaikaisesti useampi suuri muutos, jotka vaikuttivat mm. leasing-laitteiden saatavuuteen. "Käytössämme ei olisi pahimmassa tapauksessa ollut lainkaan koneita edellisen sopimuskauden päättymisen jälkeen. Kaikki päättyi kuitenkin onnellisesti ja saimme ripeällä aikataululla asiat kuntoon. Olen todella tyytyväinen siihen, miten asiat etenivät."

Suuria muutoksia hallitusti nopealla aikataululla

Tahdon ja Allergia-, Iho- ja Astmaliiton yhteistyö polkaistiin käyntiin hyvin pikaisella aikataululla syksyn 2021 aikana. Tahto pääsi auttamaan liittoa suurten muutosten keskellä ja auttoi ymmärtämään, millainen IT-kokonaisuus olisi liiton kannalta paras ratkaisu. Muutokset piti pystyä tekemään hallitusti ja tiiviissä aikataulussa.

”Lähdimme etsimään kumppania, jonka kanssa meillä voi olla sataprosenttinen läpinäkyvyys niin päivittäiseen tekemiseen kuin sopimuksiimme liittyen. Halusimme kumppanin, jonka kanssa meidän ei tarvitse olla IT-asiantuntijoita, vaan kumppani osaa ottaa tilanteen haltuun ja viedä sen onnistuneeseen lopputulokseen. Kaipasimme myös kustannussäästöjä ja suoraviivaisuutta IT-kokonaisuuteemme.”

Tahto vastasi tuohon huutoon erittäin mielellään.

Arvostan Tahdon tapaa ottaa kokonaisuus haltuun jo myyntivaiheesta asti. Meille ei myyty mitään ”kaikilla herkuilla”, vaan Tahto ymmärsi aidosti meidän tarpeemme ja keskittyi olennaiseen.

Pekka (Hyvärinen) työskenteli kanssamme kärsivällisesti ja pystyi tuomaan kaikille päätöksen tekoon osallistuville henkilöille jonkunlaista tarttumapintaa kokonaisuuteen.

Tahdon järjestötuntemus on iso plussa, eikä ole sattumaa, että Tahto löytyi meidän potentiaaliselta IT-kumppanilistaltamme. Suosittelijat ovat nykyaikana suuressa roolissa ja Tahdolla on todella hyvät suosittelijat. Se painoi paljon vaakakupissa päätöstä tehdessämme.”

Kuva: Paula Hellemaa, Allergia-, Iho- ja Astmaliiton toiminnanjohtaja

Täysi avoimuus tekee IT-kokonaisuuden hahmottamisesta helppoa

Yhteistyömme myötä liitto sai itselleen IT-kokonaisuuden, joka on selkeä ja helposti hahmotettava. Tahto rakensi AIA:n uusiin tiloihin toimivat ja luotettavat verkkoratkaisut, joita voidaan hallita etänä pilvihallittavien verkkolaitteiden ansiosta. Microsoft 365 -palvelukokonaisuuden parempi hyödyntäminen teki paikallisesta toimistopalvelimesta hyödyttömän, joten se voitiin poistaa käytöstä tietoturvallisesti. 

Liiton henkilöstön tulostustarpeet hoidetaan jatkossa Printix-turvatulostusratkaisun avulla. Arjen työ hoituu Tahdon toimittamilla päätelaitteilla, joiden suojaus ja tietoturva on hoidettu Microsoft 365:n kattavilla tietoturvaominaisuuksilla. Tietoturva ulottuu luonnollisesti myös liiton tietoon, tiedostoihin, viestintään sekä käyttäjiin.

”Halusimme vastata tämän päivän pilvitarpeeseen. Tietoturva on meille erittäin tärkeä asia ja haluamme, että käytössämme on oikeasti järjelliset työkalut. Pääsemme nykyään myös tietoon ja tiedostoihimme käsiksi mistä ja milloin tahansa, joten puitteet arjessa onnistumiselle on kunnossa.”

Matalan kynnyksen IT-tukeen on helppo olla yhteydessä

Tahdon Service Deskin asiantuntijat varmistavat, että liiton työntekijöillä on apua saatavilla, kun sitä tarvitaan. Toimiva ja saavutettavissa oleva IT-tuki on tärkeää, kun työtä tehdään niin etänä kuin toimistolla.

”Mielestäni on hienoa, että Tahto puhuu työyhteisöstään ikään kuin laajennettuna perheenä. On arvokasta, että tahtolaiset ovat tuoneet itsensä meille tutuiksi henkilöinä – se auttaa meidän työntekijöitämme olemaan yhteydessä Tahtoon ja pyytämään heiltä vastauksia arjen haasteisiin. Meidän ei tarvitse osata itse sanoittaa eteen tulevia ongelmia teknisesti, vaan riittää, että kerromme missä tökkii ja Tahdon asiantuntijat osaavat ottaa homman haltuun.

Suurin osa asioista selviää ensikontaktilla ja se kertoo paljon Tahdon ammattitaidosta.

Tämä asiantuntemus on sitä, mikä meiltä puuttuu ja sitä me arvostamme.

Kehitys ei lopu käyttöönottoprojektiin

Tahdon ja Allergia-, Iho- ja Astmaliiton kumppanuus lähti hienosti käyntiin onnistuneella käyttöönotolla. Kehitys ei kuitenkaan pääty siihen, vaan yhteistyön muotoja hiotaan ja uusia ratkaisuita etsitään juuri liiton tarpeisiin.

Liiton IT-kehitystiekartalla onkin mm. tietoturvan vahvistamiseen sekä tietotyön kehittämiseen liittyviä otsikoita. Teamsin ja SharePointin käytön tehostaminen tuo jämeryyttä päivittäiseen tekemiseen. Myös kustannuksien optimointi kuuluu olennaisena osana tulevaan.

”Saimme yhteistyön myötä poistettua käytöstä meillä olleet turhat Microsoft-lisenssit, joka jo itsessään tuo säästöjä. Odotan, että yhteistyömme luo meille lisää uusia mahdollisuuksia kustannusten hallintaan ja ennustamisen. IT-kustannukset eivät ole meille enää mikään epäselvä möykky, joten yllätyksiä ei yhteistyön tuoman avoimuuden ansiosta pääse syntymään.”


Tutustu myös näihin asiakastarinoihin

Kaikki asiakastarinat

Lue case AQVA Finland Oy

Case: AQVA Finland Oy

Modernin työn pelikirja toi hallinnan tunteen kasvun keskelle

Moderni työ, Sharepoint, Teams

Lue case Kuluttajaliitto

Case: Kuluttajaliitto

Kaikki irti Teamsista Tahdon koulutusten avulla

Koulutukset, Moderni työ, Teams

Lue case Purkupiha Group

Case: Purkupiha Group

Liikkuvan työn ratkaisuja kasvavalle yritykselle

Microsoft 365, Moderni työ