Windows Virtual Desktop ratkaisee monia sote-alan IT-haasteita - Tahto Group

Murupolku-navigointi

Windows Virtual Desktop ratkaisee monia sote-alan IT-haasteita

Sote-alalla käsitellään paljon sensitiivistä tietoa, joten tietoturvasta ei kannata tinkiä tuumaakaan. Toisaalta sen vuoksi ei tarvitse menettää myöskään yöuniaan. Windows Virtual Desktop -ratkaisumme tarjoaa organisaatioille tietoturvallisen ja kustannustehokkaan tavan käyttää sensitiivistä tietoa sisältäviä sovelluksiaan, kuten Nappulaa tai SofiaCRM:ää.

Katso WVD-webinaarimme »

Stop tietovuodoille!

Virtuaalityöpöytä tuo ratkaisun sote-alalla yleiseen tilanteeseen, jossa organisaatiossa työskentelee paljon vapaaehtois- ja projektityöntekijöitä, jotka käyttävät sensitiivisiä tietoja sisältäviä asiakastietojärjestelmiä, kuten Nappulaa, SofiaCRM:ää tai Hilkkaa, omilta, henkilökohtaisilta laitteiltaan. Normaalisti työntekijöiden koneelle on asennettu erillinen sertifikaatti, joka on tunnistanut työntekijän tietokoneen luotetuksi koneeksi ja antanut sille pääsyn järjestelmään esimerkiksi VPN-yhteyden yli. Sertifikaatista voi tulla kuitenkin tietoturvariski siinä vaiheessa, kun työntekijä uusii tietokoneensa ja luovuttaa vanhan koneensa eteenpäin tyhjentämättä sitä ensin asianmukaisesti. Jos sertifikaatti jää koneelle epähuomiossa, se tarjoaa koneen uudelle omistajalle käytännössä suoran pääsyn sensitiivisiin tietoihin.

Virtuaaliympäristössä sovellukseen pääsyyn ei vaadita sertifikaattia, vaan ympäristöön kirjaudutaan henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla. Näin ollen tietoturva paranee ja kun työntekijät pitävät huolen omista käyttäjätunnuksistaan, tietovuotojen riski pienenee.

Ympäristöön kirjautumiseen voidaan asettaa päälle myös monivaiheinen tunnistautuminen, jolloin kirjautumiseen vaaditaan käyttäjätunnuksen ja salasanan lisäksi jokin toinen varmennusmuoto, esimerkiksi käyttäjän puhelimeen tekstiviestillä toimitettava kertakäyttöinen koodi.

Ennakoi ja optimoi kustannuksesi

Virtuaaliympäristön kustannuksia on helppo ennakoida. Microsoftin Azuren veloitukset pohjautuvat käytettyyn kapasiteettiin, eli mitä enemmän kapasiteettia käytät, sen enemmän maksat. Kustannuksia voi optimoida esimerkiksi asettamalla ympäristölle mainitut aktiiviset ajat sen mukaan, millainen tarve organisaation työntekijöillä ympäristön käytölle on.

Virtuaaliympäristö tarjoaa myös organisaatiolle mahdollisuuden säästää laitehankinnoissa. Sote-alalla yleiset vapaaehtois- ja projektityöntekijät voivat tehdä helposti työnsä omilta laitteiltaan, eikä organisaation tarvitse investoida erikseen heidän laitteisiinsa. Vaikka koneet eivät olekaan organisaation laitehallinnan piirissä, työskentely on tietoturvallista.

Windows Virtual Desktop -ratkaisun hyötyjä

Tietoturva ei ole ainoa asia, joka puoltaa ympäristön virtualisointia. WVD:n ansiosta käyttäjäorganisaatio voi luoda jokaiselle työntekijälleen identtisen etätyöympäristön ja sitä kautta yhtenäisen kokemuksen, sekä se voi hallita esimerkiksi järjestelmä- ja sovelluspäivityksiä helposti keskitetysti. Mikä parasta, jos organisaatiolla on jo käytössään vähintään Microsoft 365 Business Premium -lisenssi, se saa kaiken tämän käyttöönsä ilman erillisiä lisenssimaksuja.

Kustannustehokkuus

Maksat virtuaalisen työpöydän käytöstä vain siltä ajalta, kun se on käytössä ja niistä resursseista, jota kulutat. Jos esimerkiksi organisaatiosi työntekijät tekevät työnsä arkisin 8-17 välillä, virtuaaliympäristö voidaan pitää päällä täydellä höyryllä tuon ajan ja asettaa se toimimaan pienemmillä resursseilla tai sulkea se kokonaan kyseisen aikaikkunan ulkopuolella.

Mitä vähemmän kulutat resursseja, sen vähemmän sinä maksat.

Helppokäyttöisyys

Virtuaalisen työskentely-ympäristön käyttö ei vaadi työntekijältä mitään erityisiä tietoteknisiä taitoja, vaan esimerkiksi etätyöpöytää käytetään täsmälleen samalla tavalla, kuin normaalia, paikallistakin työpöytää. Jos tarpeena on virtualisoida esimerkiksi jokin tietty sovellus, työntekijä pääsee kirjautumaan siihen helposti pikakuvakkeen kautta.

Skaalautuvuus

Yksi virtuaalityöpöydän eittämättä suurimmista hyödyistä on sen skaalautuvuus tarpeen mukaan. Kun ympäristö on kerran luotu, se voidaan ottaa käyttöön nopeasti ja vaivattomasti vaikkapa sadalle uudelle työntekijälle kerrallaan. Myös esimerkiksi tallennuskapasiteettia saa aina nopeasti skaalattua tarpeen mukaan ylös- tai alaspäin. Tämä on erityisen hyödyllistä silloin, kun tehtävä työ on kausiluonteista.

Paikka- ja laiteriippumattomuus

Virtuaalinen työpöytä ja virtualisoidut sovellukset ovat hallittuja, joten niitä voidaan käyttää miltä tahansa laitteelta. Tämän ansiosta esimerkiksi organisaatiot, joissa työskentelee paljon projekti- tai vapaaehtoistyöntekijöitä, voivat säästää huomattavia summia laitehankinnoissa, sillä työntekijät voivat tehdä työnsä omilta henkilökohtaisilta koneiltaan mistä tahansa lokaatiosta.

Vikasietoisuus

Jos työntekijän kone hajoaa, hän joutuu perinteisesti odottamaan sen korjaamista tai varakonetta, jotta hän voi jatkaa työskentelyä. Kun ympäristö ja sovellukset toimivat virtuaalisesti, työntekijä voi jatkaa töitään miltä tahansa toiselta laitteelta omilla henkilökohtaisilla tunnuksillaan.

Jatkuva tuki

Tahdon Windows Virtual Desktop -asiakkaat voivat luottaa siihen, että he saavat mahdollisissa ongelmatilanteissa huippuluokan tukea nopealla vasteajalla. Tukipalvelumme palvelee asiakkaitamme arkisin 8-16 välisenä aikana ja ratkaisemme 70% tukipyynnöistänne alle puolessa tunnissa!

Käyttöönotto on helppoa ja vaivatonta

messages-bubble-double

Määrittelypalaveri

Ympäristön virtualisointiprojektin aluksi pidämme määrittelypalaverin, jossa kirkastamme projektin tavoitteet ja esimerkiksi sen, mitä sovelluksia virtualisoidaan milläkin tavalla. Määrittelyssä on mukana Tahdon asiantuntijoiden lisäksi asiakkaan avainhenkilöt ja tarvittaessa myös palvelun tulevia käyttäjiä.

laptop-launch

Virtuaaliympäristön pystytys

Voimme pystyttää (määrittelyistä riippuen) virtuaaliympäristön testikäyttöä varten jopa viikossa.

e-learning-book-laptop

Ympäristön koulutus ja testijakso

Pidämme työntekijöille demon ympäristöstä ja näytämme, miten palveluun kirjaudutaan ja miten sitä käytetään. Aloitamme asiakkaan kanssa testijakson ja olemme mukana tukemassa palvelun käyttöä. Testijakson suositeltu pituus on kahdesta neljään (2-4) viikkoa.

laptop-help-message

Tuotantokäyttö ja jatkuva tuki käyttäjille

Kun palvelua on testattu ja se on todettu toimivaksi ratkaisuksi, tuotantokäyttö voidaan aloittaa. Asiakkaamme saa tuekseen Tahdon huippuluokan tukipalvelut, jonka työntekijät varmistavat, että käyttö on sujuvaa nyt ja jatkossa!

Miksi teidän kannattaa harkita Windows Virtual Desktop -ratkaisua?

Jos virtuaalityöpöytäratkaisu kuulostaa kiinnostavalta ja haluaisit tietää siitä lisää, jätä meille yhteystietosi. Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian, jotta voimme selvittää, miten sinun organisaatiosi voi hyötyä Windows Virtual Desktop -ratkaisuistamme!

    • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.