Kun IT ja elämä kohtaavat: todellinen asiakaslähtöisyys vaatii kokonaisvaltaista ymmärrystä

Me Tahto Groupilla uskomme, että aito asiakaslähtöisyys saavutetaan, kun asiakasorganisaatioiden tarpeita arvioidaan holistisesti.

IT kun ei ole oma saarekkeensa tai osastonsa, vaan hermoston tapaan osa jokaista liiketoiminnan osa-aluetta ja syvässä vuorovaikutuksessa käyttäjiensä kanssa. IT-palvelu ei voi koskaan tarjota todellista ratkaisua arjen haasteisiin, jos se nähdään irrallisena palasena tai päälle liimattavana hankkeena. Hyvä IT-palveluntuottaja näkee ihmisen organisaation rakenteiden ja toimintojen keskeisenä tekijänä ja huomioi siten organisaation kokonaisuutena.

Kun palvelumentaliteetti on organisaatiolähtöinen, ihmisläheinen ja holistinen, muodostuu ratkaisuista käyttäjiensä näköisiä. Organisaation tarpeisiin vastaava ratkaisu on parhaimmillaan kestävän kehityksen periaatteiden mukainen ja organisaation elinkaaren huomioiva: skaalautuva ilman suuria lisäinvestointeja, käytännöllinen sekä kustannustehokas.

Kokonaisvaltaisesti suunniteltu IT on tehty niin, että se maksimoi asiakkaan autonomian: hän on oman järjestelmänsä ”pääkäyttäjä” eikä ole riippuvainen tietystä IT-palveluntuottajasta tai laitevalmistajasta. Vain tällöin voidaan puhua ratkaisusta, joka todella on asiakaslähtöinen.

Hyvä IT on tehty ihmisiä varten, ei toisinpäin. Me katsomme asiakkaidemme kanssa organisaation elämää eteenpäin ja teemme kestäviä ratkaisuja, yhteistyöllä.

 

Saisimmeko olla organisaationne IT-kumppani? Ota yhteyttä!