Tahdon Service Deskin timanttia hiomassa: esittelyssä Markus Aalto - Tahto Group

Tahdon Service Deskin timanttia hiomassa: esittelyssä Markus Aalto

28.10.2021 Miika Kuikka

Tahdon Service Desk on yksi Tahdon kulmakivistä. Deskiläistemme ammattitaito ja aito halu auttaa asiakkaitamme saa kiitosta kerta toisensa jälkeen. Tiimi, jolla on näin tärkeä rooli Tahdon ja Tahdon asiakkaiden menestyksessä, ansaitsee arvoisensa tekijät. Toukokuussa tiimin ruoriin hyppäsi uusi mies, kun Markus Aalto siirtyi Tahdolle Saint-Gobain Finland Oy:lta.

Markuksella on takanaan vaikuttava ura IT-prosessien kehittämisen, analytiikan ja raportoinnin parista. Ennen Tahdolle siirtymistään Markus vastasi mm. erilaisista Microsoft 365- ja AD-projekteista sekä ITSM-prosessien kehityksestä. Tahdolla Markuksen vastuulle kuuluu IT-prosessien kehittämisen lisäksi Service Deskin työkalujen kehittäminen sekä Deskiläisten esimiehenä toimiminen.

Tahdon ihmisissä on vetovoimaa

Markuksen osalta Tahdolle siirtymisen vaakakupissa painoi vahvasti Microsoftin teknologian lisäksi tulevat kollegat, eli Tahdon ihmiset.

”Microsoft 365 ja muut pilvipalvelut kiinnostivat minua luonnollisesti paljon, sillä ne olivat tulleet tutuksi jo aiemmalta työuralta. Tahdolla oli aiempaa enemmän Microsoft 365 -taustaa ja pääsin työskentelemään sen teknologian kanssa entistä enemmän, joten se kiinnosti henkilökohtaisesti. Myös tahtolaiset olivat isossa osassa päätökseni takana; Lasse ja muut vakuuttivat minut persoonina.”

Markuksen aloitus Tahdolla on ollut vauhdikas, kun mies pääsi ensitöikseen uudistamaan Service Deskissä käytettyä palvelunhallintajärjestelmää. Alkuaika uudessa työpaikassa on vastannut odotuksia.

”Aloitus on ollut juuri sitä, mitä odotinkin ja mitä keskustelimme Lassen kanssa. Paljon meillä on vielä tehtävää, mutta todella paljon ollaan saatu aikaiseksi. Efecten käyttöönotto oli iso puristus, mutta siitäkin selvittiin kunnialla,” mies toteaa.

Kasvuyrityksessä työskentely tarjoaa aitoja vaikuttamisen mahdollisuuksia

Markus on nauttinut kasvuyrityksessä työskentelystä.

Koska Tahdon henkilöstömäärä on verrattain pieni, täällä pääse vaikuttamaan asioihin todella paljon. Se on hyvin erilaista, mihin olen aiemmin tottunut. Meillä ei ole kankeita prosesseja vaan asioita voidaan kehittää ketterästi nopeallakin aikataululla.

Markus pääseekin vaikuttamaan isolla kädellä Tahdon Service Deskin toiminnan kehittämiseen.

”Tarkoituksenamme on tehdä Tahdon Service Deskistä entistä nopeampi ja asiantuntevampi palveluyksikkö. Kehitämme mm. Service Deskin tiedonhallintaa ja -saatavuutta sekä työprosesseja. Pyrimme nostamaan poikkeuksellisen kovaa asiakastyytyväisyyttämme entistä korkeammalle tasolle.”

Markuksen mukaan Tahto on erittäin hyvä paikka työskennellä. Avoin työskentelykulttuuri ja matala organisaatiorakenne varmistaa, että kehitystä vaativat asiat saa ja pitää ottaa syyniin, jotta toimintaa saadaan parannettua.

”Meillä voi puhua avoimesti asioista – mitään ei tarvitse pitää sisällään. Tahdon ihmiset toimivat hyvänä voimavarana kiireisen arjen keskellä. Pidän Tahdolla työskentelystä todella paljon!”

Voit tutustua Markukseen tarkemmin täältä.


Miika Kuikka

Miika on markkinointihenkinen moniosaaja, joka saa kiksinsä mielekkään työn ohella perheestään, videopeleistä ja kotimaisesta jalkapallosta.